donderdag, juli 06, 2006

Hittegolf en koeienvla



De hittegolf die al een paar dagen aanhoudt is beneden en in de tuin nog best te doorstaan. Hier boven op zolder, waar mijn pc staat, moet je je óf schuldig voelen omdat je al zo'n tijd niet hebt geblogd, of over een ingebouwde airco beschikken.
Het is echt ontzettend heet!

Al kleffend en zwetend zal ik snel opsommen wat er zoal gebeurd is sinds mijn vorige bericht. Mijn eerste vakantieweek is zowaar alweer bijna voorbij. Dit jaar lukt het me aardig om van het "ik hoef nu even helemaal niets"-gevoel te genieten. Nadat ik afscheid had genomen van m'n kleuters, hun ouders en alle collega's konden m'n 6 vrije weken beginnen!

Het eerste dat gewoonweg móest gebeuren, was de aanschaf van een picknicktafel. Geen eigen huis en tuin zonder dat. Nadat we een allerlei modellen hadden bekeken en bezeten, vonden we uiteindelijk een tafel die robuust genoeg was naar onze zin.
Zoals wel vaker kregen we het gevaarte nog maar nèt in de auto mee naar huis.

Om de omgeving wat te verkennen, zijn Peer en ik driftig aan het fietsen geslagen.
De weg naar de ijssalon kunnen we inmiddels geblinddoekt afleggen, maar ook wat verder weg van huis blijken leuke plekjes te liggen. Langs de dijk naar Angeren vonden we een aantal plassen waar je heel relaxed kan zitten. We ontdekten zelfs een zwemmeertje, waar bijna niemand van afweet (nou ja, dat houden we ons maar voor, want het is toch frappant dat het op andere plaatsen zwart ziet van de mensen en je daar echt urenlang niemand ziet. Misschien vindt men de platgemaaide distels en de alom aanwezige koeienflatsen bezwaarlijk... Stom, want het water is helder, je ruikt geen friet- of zonnebrandlucht van luidruchtige zonnebakkers, er vliegen geen frisbee's rond en het enige achtergrondgeluid wordt veroorzaakt door een op hol geslagen koekoek en een bende kwakkende kikkers. Heerlijk!)

Het is jammer dat Peer nog geen vakantie heeft. Ik trotseer de hitte door het rustig aan te doen, campings te zoeken voor de aankomende vakantie en wat aan te rommelen in huis en in de tuin. Het begint te rommelen in de verte... tijd om de pc uit te zetten en tv te gaan kijken.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik weet niet waar je nu precies woont, maar de Rhederlaag is ook wel een leuk natuurgebied om op hete dagen verkoeling te zoeken.

7:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

he, he eidelijk weer een berichtje. Kijk bijna elke avond even als mooie afsluiter van de dag :-)
Geniet lekker van je vakantie, enne... het is niet: er is alweer een week voorbij, nee, we hebben nog 5 heerlijke weken!!!

Groetje,Saskia

12:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

met photoshop kan je veel meer dan met *kuch* Ms-paint *kuch* !

maae wel mooie plaat daar niet van

1:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

oh dit was trouwens Stoffie !
ik heb geen puf om me te registreren

1:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home