zondag, mei 28, 2006

Vroem


Eindelijk weer een droge dag. Peer en ik besloten om naar de Harley Davidson-Dag in Arnhem te gaan. Een jaarlijks evenement waar we nooit eerder heen waren geweest.
Het hele kerkplein stond vol stoere types (mannen en motoren). De meeste echte bikers waren goed herkenbaar (veel zwart leer en lang haar) en stonden in de buurt van hun Harley geparkeerd, druk pratend en genietend. Somigen waren niet te beroerd om het geluid van hun stalen ros te laten horen. Het meest apart waren de zelfgemaakte modellen, die ook meedongen naar een publieksprijs.
Verder waren we getuige van een "Burn-Out"-demonstratie. Ik had er nog nooit van gehoord, maar daarbij wordt een motor op een verhoging geplaatst en wordt de achterband aangespoord tot hoge snelheid. Het is een manier om de band op te warmen, voor een race of zo. Enorme rookwolken en verbrand-rubber-dampen zijn het resultaat, tot groot genoegen van het publiek. Ik kan me vergissen, maar volgens mij raakten sommige stoere bikkels om me heen zelfs ontroerd door het gebulder en geknal van de motoren... Helaas, en dat heb je met zoveel toegestroomde breed volk, kon ik alleen genieten van geluid en geur, want ik zag verder niets.





Toen de rookwolken weggetrokken waren, ontdekten we dat er ook allerlei kraampjes met "Harley-gerichte" benodigdheden waren. Zonnebrillen, sjaaltjes, petjes, riemen, tassen, sieraden... het is duidelijk dat je als biker wel aan je uiterlijk moet werken. Vier hamburger/bier/braadworst-tenten maakten het feest compleet. Helaas kwamen we er thuis achter dat we het Modderworstelen hadden gemist... nou ja, ik denk toch niet dat er mannen of motoren te modder waren gegaan... die kijken wel uit!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

9:12 a.m.  

Een reactie posten

<< Home