vrijdag, mei 12, 2006

Laat

Vanmorgen had ik last van een ongunstige combinatie van factoren; èn ik had last van diarree èn ik moest ontzettend niesen van 't een of 't ander... Gelukkig speelde alles zich binnen de badkamer af, maar ik kon niet meer voorkomen dat ik veel te laat op school kwam.
Bijna beteuterd zagen mijn drie stagiaires me binnenkomen. Ze redden zich prima zonder mij en waren net lekker op gang.
Later bleek ik toch bruikbaar, want er moesten nog 31 Moederdagkadootjes worden ingepakt. Ik liet de kinderen er nog een soort gedicht voor hun mams bijmaken. Hieronder een compilatie van de leukste zinnen:

Lieve mamma,

Ik hou van giraffen
ik hou van dikke koeien
ik hou van varkens
en ook van mijn broertje.
Ik hou van tafeldekken
ik hou van friet, maar niet de friet van pappa
ik hou van gebakken inktvisringen
en ik hou van autootjes met van die knopjes.
Ik hou van met zonder jas buiten spelen
ik hou van mezelf
ik hou van vierceratopsen (een nieuw soort dino)
en ik hou van goud.
Ik hou van geel, ik hou van rood, ik hou van blauw,
maar het aller-allermeeste, hou ik toch van jou!

(Die laatste 2 zinnen stonden voorgedrukt op het papier...)

2 Comments:

Blogger imke said...

Goed zo! Een blogje is denk ik veel handiger dan een forum, omdat je niet afhankelijk van anderen bent. Link je mij? Link je mij?
Dan Link ik jou!
Imke(r) BIJ-er

7:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat leuk zo'n versie van het gedicht! Die ga ik onthouden voor volgend jaar...

Succes met je log
Diana

9:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home