woensdag, mei 31, 2006

Kleuterkracht


"Hé, jij staat op Internet!" riep een kind vanmorgen op school. Zijn vader, die samen met zijn vriendin "(die ik weer ken via een kennis) bij een garage-stand stond op de Harleydag had blijkbaar sneaky een foto gemaakt. En die staat dus op hun site. Als aandenken aan mijn rode haarkleur plaats ik hem hier ook maar. Vrijdag heb ik een afspraak bij de kapper en dan is het maar afwachten hoe ik daar vandaan kom.

Mijn kleuters kregen vandaag hun eerste "Contract". Een stel ouders had een School-Aannemersbedrijf in het leven geroepen dat zich ging werpen op het bouwen van een waterloop op het plein. De kinderen van groep 3 t/m 8 waren ingedeeld in ploegen en mochten sjouwen, metselen, stenen breken etc. Verontwaardigd hadden mijn kids zich gisteren al voorgenomen om ook te gaan helpen. Ze voelden zich als kleuter zwaar onderschat. Dat bijna niemand een "Bob-de-Bouwer-helm" had was geen probleem. Diverse modellen fietshelmen waren meegebracht, iedereen had oude kleren aan en wilde aan de slag. Als eerste stonden ze paraat op het plein.
Gelukkig bleken de opzichters loyaal, we mochten helpen cement aanmaken... oftewel; zand uit de zandbak scheppen. Blij met hun eervolle taak stond mijn groep te zwoegen. Als echte bouwvakkers hielden we schaftpauze bij de transistor-radio. Als goed gewaardeerde werknemers kregen we allemaal een Werkcontract, ondertekend door de Opper-opzichter.
De waterloop is nog lang niet af, maar de start was geslaagd!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

9:14 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

1:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home