zaterdag, juni 10, 2006

En garde!

Om het schooljaar gezamelijk af te sluiten, hadden we gisteren een barbequefeestje bij Nelleke thuis. Naast een geweldige oude boerderij heeft ze een fantastisch stuk grond, met oa een zwembad, trampoline en paarden. De ideale plek dus om je te vermaken, wat iedereen dan ook deed. De meeste opwinding werd echter veroorzaakt door een klein ijzeren object dat door een collega was meegebracht.

"Maaike, dit móet je even proberen!" Ik ben net aangeschoven bij de zwembadrand en heb blijkbaar iets gemist. Door de lacherige sfeer weet ik zeker dat het om iets mafs gaat... ik ga vast ergens intrappen... of niet, want ik ben op m'n hoede. Een soort mini-paraplu zonder doek wordt doorgegeven. Het zou ook een kapot geklutste keukengarde kunnen zijn... wie heeft dat ding meegebracht en wat is in vredesnaam de bedoeling? Ik vertrouw het voor geen meter, maar laat me tot stilzitten manen. Dennis plaatst het geval op mijn hoofd.
Wat the f*ck! Wat ís dit! Een intense kriebel en niet te plaatsen kippenvel overal. Het voelt alsof tientalle spinnetjes in polonaise op mijn hoofd rondbanjeren. Het kriebelt, maar toch ook weer net niet. Na mijn verbaasde kreten, barst om me heen weer een lachsalvo los, alsof iedereen het wel had zien aankomen.

Ze lichten me maar even in over "De Prikkel", want ik heb nog steeds het idee dat ik voor de gek wordt gehouden. "De Prikkel" is een vinding, gebaseerd op de takkenbosjes waarmee Aboriginals in Australië elkaars hoofd masseerden. Het werkt ontspannend en vitaliserend, is bedoeld om je te helpen je hele lichaam te laten voelen. De sprieten stimuleren verschillende drukpunten op het hoofd. Het koper in het instrumentje zou van invloed zijn op de electrische velden van je lichaam.
Voor bijna alle collega's was het een nieuw fenomeen geweest en ze hadden zelf al ervaren hoe het voelde. Iedereen had rare kreetjes uitgeslagen, bij sommigen gingen de tenen krom, anderen draaiden spontaan hun ogen naar boven... Het stond garant voor veel lol en verbazing. Het "kijken hoe hij of zij erop reageert"-effect.
Het is eigenlijk pas grappig als je het zelf hebt ervaren, want later had ik zelf ook wel schik om de na mij komende,(n)ietsvermoedende "slachtoffers".

Mijn behandeling was veel te kort om een goed oordeel te kunnen vellen, maar aangezien Peer dol is op kriebeltjes moet ik zo'n Prikkel natuurlijk zelf hebben.
Ook op internet is te lezen dat veel mensen het een geweldig ding vinden. Een simpele manier om hoofdmassage bij jezelf of iemand anders toe te passen. Goed tegen hoofdpijn en stress. Binnekort bij ons te bezichtigen en proberen, ik weet het zeker!

De rest van het feestje was trouwens ook goed geslaagd!

Door een probleem in Blogger lukt het niet om een plaatje te posten, dus moet ik het met een link doen:

http://www.dagelijksegedachte.net/content/img/max_2005324986.jpg

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wij hebben zo'n ding thuis ook. Gekocht in Barcelona, maar ik weet niet waar het in Nederland te krijgen is.. Wel lekker hé?

6:57 p.m.  
Blogger Maaike said...

Ik hoorde dat je het bij "De Tuinen" kan kopen voor ongeveer 15 euro.

http://www.detuinen.nl/nl/TU/content/winkels/output.html

8:20 p.m.  
Blogger imke said...

http://www.timmersgems.com/timmersgems/headmassager.htm
Het is ook nog eens goed voor van alles en nog wat. Die voordelen wil ik wel! Maar het gevoel vond ik verschrikkelijk!!!!!! Het is zo'n beetje het gevoel dat je krijgt als je over hoofdluis praat, maar dan trekt het door tot in je tenen!!!!!!!! AAAAARCH (hoe zit het daar eigenlijk mee????)

9:19 p.m.  
Blogger imke said...

O, en heb je de prijs onderaan de pagina gezien??????

9:32 p.m.  

Een reactie posten

<< Home