donderdag, juni 15, 2006

Jachttrofeeën


Even meteen iets rechtzetten. Er zijn namelijk ook minder fraaie verhalen over onze poezen... heb toevallig nog een hele verse, van vandaag.
Ik ontdekte vanmorgen maar liefst drie dode jonge merels in de achtertuin... netjes gerangschikt op grootte, vlak voor de glazen schuifdeur. Drie nota bene!
Norag kreeg onmiddelijk huisarrest, omdat het wel zeker is dat zij achter deze massamoord zat. In Westervoort moesten de goudvissen van de buurman eraan geloven en hier kan ze haar lol op met al het gevogelte. Al dat gekwetter van de vogels in de buurt maken blijkbaar oerdriften in haar los. Wij hadden laatst nog wel begrip voor haar opgewonden gemauw in de tuin; voor haar zijn die vogels hele ladingen biefstukken die in de bomen hangen te roepen om aandacht.
Maar nu de lijkjes vol trots voor het raam uitgestald worden als in een goed gevulde slagersvitrine is de maat vol.
Morgen krijgen beide poezen een hele tros bellen om hun nek, waardoor ze op grote afstand te horen zijn. Heeft die maatregel geen effect, dan zullen Norag en Willow een tijdje binnen moeten blijven, tot de jonge vogels uit de nesten zijn.
Ik hou niet van jachttrofeeën en al helemaal niet wanneer deze afkomstig zijn van eigen (en in andere situaties zo schattige) poezebeesten.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja maar, ja maar... Hoe zielig het ook lijkt, een gezonde gelukkige kat is toch een roofdier? Joh, als er IEMAND gek is op jonge vogeltjes ben ik het wel, maar dat hoort toch bij het 'pakket'?

(Ik hoorde laatst iemand vertellen dat ze graag een hond zou willen, 'maar dan niet eentje die blaft'!)

Maar goed, het is een naar gezicht, en jij moet er tegenaan kijken. Succes!

11:34 p.m.  
Blogger Maaike said...

Af en toe een kluifje vind ik ook niet zo'n probleem hoor. Ik ben juist blij dat de poezen hier zo lekker rondscharrelen. Maar drie vogels in 1 keer vind ik wat te veel :)

7:56 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey Maaike

Heb jij toevallig in Velp gewoont? Alteveer?? Volgens mij wel he. Alles goed met jullie........Gr Eef

8:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home