zondag, september 24, 2006

Mucha's verjaardag


Vandaag ontving ik bericht van Mucha, de hond van mijn ouders. Hieronder een fragment uit haar relaas:

"Vandaag kwamen mijn baasje Theo en bazinnetje Elly er op het eind van de middag plotseling achter , dat ik jarig was en nu twee jaar oud (jong) ben.
Ze waren het duidelijk vergeten en op het laatste moment werden nog wat onbenullige kadootjes uit de kast bij elkaargeveegd om er tenminste voor een foto nog wat van te maken.
Je ziet wel, DE LIEFDE VOOR EEN HOND ZIT NIET DIEP.

Geen extra lekkere karbonade, geen grote worst of verse kluif zo van de slager in het dorp.
Nee, niets van dat alles, 1 (zegge EEN) oude muffe WOKKEL kon er van af.
Zelf de taart (nou taartje dan) moest zich behelpen met twee waxine lichtjes. Normale kaarsjes waren al te hoog gegrepen denk ik.
Daar wordt je nu twee jaar in de mensenwereld voor. Een enorme afknapper, dat begrijp je wel.
Zelf namen die twee oudjes hier elk twee grote borrels voor de schrik, werden ze warempel nog vrolijk van ook. Ik ben van afschuw maar wat in het gras gaan liggen, om een en ander op een voor een hond begrijpelijk geestelijk niveau te verwerken.

Van de hele vertoning zijn ook nog foto's gemaakt, die ik voor jouw lering en vermaak, hier maar bij voeg. Kijk wel door de hele maskerade heen. Diep treurig dit alles.
Als je goed naar mijn mimiek op de foto's kijkt, begrijp je mijn geestelijke nood en mijn diepe lijden.
En moet je weten, dat het vorig jaar al niet veel beter was. Toen kreeg ik een oude jas en muts, om mezelf belachelijk te maken. Maar niks eetbaars. Nee hoor !! Ben je gek !! Je mocht het eens lekker gaan vinden.
Ik weet nu op twee-jarige leeftijd nog steeds niet hoe karbonade smaakt.
Een grote sappige kluif ken ik alleen maar van de etalage van de slager. Kwijlen mag ik aan de verkeerde kant van het glas.
Woon ik daarvoor op het platteland ? Ik zie deze lekkernijen elke dag levend in orginele verpakking rondlopen, maar het ultime resultaat in het etensnapje van de hond, wordt voor mij verborgen gehouden. Je ziet wel, een hond lijdt wat af in de mensenwereld."


Mucha, vanuit Huissen, nog hartelijk gefeliciteerd met je tweede verjaardag!
Ik ken geen hond die het beter getroffen heeft met baasjes en huisvesting, sterker nog; onze Munjo is nog nóóit jarig geweest!

Omdat het om vage redenen niet lukt om nog een foto toe te voegen, de volgende link:

http://img73.imageshack.us/img73/7382/muchakaartda1.jpg