maandag, september 25, 2006

Horror bij de keukendeur

Het volgende verhaal is echt gebeurd, nu ongeveer een jaar geleden. Ik moest er weer aan denken toen ik net een filmpje zag op Internet. Voor ik daar de link van geef, zal ik eerst beschrijven wat er op die avond in Westervoort plaatsvond:

Luister en huiver mee!

Het was ongeveer elf uur 's avonds en ik had de hond uitgelaten.
Ik kwam nietsvermoedend door de achterdeur het huis binnen. Toen ik de deur wilde sluiten, viel mijn oog op iets dat me de adem (van schrik) benam; een hele grote glibberige kronkelende massa hing in het hoekje tussen deur en muur... Vlakbij mijn geschrokken gezicht dus! Ongelovig staarde ik naar het "ding". Mijn eerste reactie was... een slang! Ik geloofde niet dat ik heel bang was voor slangen dus ik durfde wat beter te kijken... en toen schrok ik eigenlijk nog erger, want het wás geen slang! Het pulserende object hing aan een dikke slijmdraad, was zeker 30 cm lang, glibberig, slijmerig en het lééfde! Het kronkelde heen en weer, onderaan zat een erg actieve lange witte "slurf". Geschrokken deed ik de deur dicht, op slot en wel. Wat wás dit voor een beest? Ik wist zeker dat dit geen normaal huis-tuin-keukendeur-dier kon zijn en dat geen enkel Discovery Programma me er ooit over had ingelicht.
Ik besloot Peer te bellen, die aan de andere kant van het land aan het zeevissen was (ja, uitgerekend die avond!) Ik hoopte dat hij me kon vertellen waar ik mee van doen had. Hij en zijn vrienden lagen natuurlijk dubbel toen ik zenuwachtig lachend verhaalde over de lengte, glibberigheid en de erg actieve slijmkwab... Ze moeten minstens gedacht hebben dat ik mijn eenzaamheid zat weg te drinken, nu mijn man van huis was. Kortom, geen bijval. Wel de vraag of ik nóg eens kon kijken en of ik dan het schouwspel nauwkeurig in de hoorn wilde beschrijven. Met kloppend hart opende ik de deur, me bewust van het feit dat het ding zich wel eens woest brutaal naar binnen kon kronkelen of zwiepen...
Met vier joelende mannen als back-up trok ik toch de stoute schoenen aan. Het gevaarte hing er nog steeds! Maar... één deel was op de grond gevallen! Het was... een enorme naaktslak! De kluwe die nog hing, bestond (nu ik pas echt goed durfde te kijken) uit nog drie enorme exemplaren.
De volhoudende slijmerds gingen nog erg op in hun orgie (want dat moest het dan wel zijn); er was nog de nodige activiteit. De witte slurf werd langer en waaierde uit in iets dat leek op zo'n gummy-plakhandje. Nog steeds werd er zwoel heen en weer gedraaid. Dat ik vlakbij stond toe te kijken (nu eerder gefascineerd dan bang) deed blijkbaar geen afbreuk aan de hitsige bui van de slakken. De afdruiper op de grond wentelde rond in een plasje glibberige drab. Ik kon niet bepalen of hij/zij daar blij mee was. Nadat ik de mannen aan de telefoon had verzekerd dat ik de situatie aankon en ik de deur weer stevig had afgesloten ging ik op internet zoeken naar het fenomeen. En, wat schetste mijn verbazing, het bleek normáál (hoewel je het natuurlijk niet dagelijks tegenkomt in je tuin); "Naaktslakken hebben een urenlang liefdesspel wat een prachtig schouwspel oplevert"... Right!

Ik had helaas geen fototoestel in huis, maar aan de internetplaatjes kan je wel het nodige opmaken:

* Het lijkt, op het eerste gezicht, ècht op een slang
* In mijn situatie was het nog veel enger, want hier zie je maar twee slakken en mijn orgie had wel vier deelnemers!
* De kriebels waren niet ongegrond!
* Maaike drinkt nooit...

Ik vond het al met al een hele belevenis. Die ene minuut dat ik echt geen idee had waar ik naar stond te kijken, de gedachte dat het misschien wel een nieuwe diersoort was, of een buitenaards wezen... ik vergeet het nooit meer. Het is echt heel maf om geconfronteerd te worden met iets dat je niet (her)kent.

En dan nu de internetfoto’s!

http://img364.imageshack.us/img364/4326/parendeslakken23ks.jpg http://img364.imageshack.us/img364/8621/parendeslakken5os.jpg

Het filmpje dat ik vanavond tegen kwam was de volgende, waarin je dus zo'n paring in werking ziet. Te vreemd voor woorden!

http://ebaumsworld.com/2006/09/slug-sex.html

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Maaike,

je kunt je natuurlijk afvragen waarom ze nou precies jouw huis hebben uitgekozen.....

10:50 p.m.  
Blogger imke said...

Jeetje mina!
Ik ben er nog niet uit of ik dit fascinerend of gewoon ranzig vind.
Het fenomeen was me niet bekend, maar de gevoelens die deze beelden oproepen ook.....

7:13 p.m.  
Blogger imke said...

niet.

7:15 p.m.  
Blogger Maaike said...

Ja Sas, we zijn ook niet voor niets snel daarna verhuisd... ;)

En Imke, het is inderdaad èn ranzig èn fascinerend tegelijk.
Ik heb wekenlang kippenvel gehad bij het zien van loslopende naaktslakken... gelukkig valt de populatie in Huissen erg mee!

7:18 p.m.  

Een reactie posten

<< Home