vrijdag, december 22, 2006

Kerstspel


Kerstvakantie! Na een aantal drukke weken op school was het hele team toe aan rust.
Gisterenavond speelden we met verve ons Kersttoneelstuk "De Koning en het Kerstverhaal" voor de ouders en kinderen. Het publiek was gelukkig net zo enthousiast over ons optreden als wijzelf.

"Een aalmoes alstublieft..." kreunde één van mijn collega's, in haar rol als zielig arm vrouwtje. "Wat ís dat?" hoor ik een kleuter in de zaal aan zijn buurman vragen. "Appelmoes" klonk het gedempte antwoord. Heerlijk.
Collega Rob bracht als Varken de nieuwe one-liner "Oink" de school in en ik riep in mijn gedaante als Manus Cript de Verhalenvertelster stellig dat ik de Zeven Hemelen had beklommen in plaats van de Zeven Heuvelen... het publiek vond het allemaal best en hartstikke leuk. Laat nu die welverdiende vakantie maar beginnen!