zondag, december 17, 2006

Shaken, not stirred...

Dat ik niet zo consequent aangelegd ben mag inmiddels duidelijk zijn; ik heb mijn Blog weer veel te lang verwaarloosd, maar ga onverdroten door!

Veel nieuws heb ik niet... wel íets nieuws, waar misschien nog wel wat over te zeggen valt... Ik kreeg van Sinterklaas de "Bubbelbadmat" die ik al een tijdje op 't oog had. Het leek me geweldig, zo'n ding!
Omdat misschien niet iedereen meteen begrijpt wat een Bubbelbadmat is en kan, citeer ik de fabrikant:

"Creëer je eigen massagebad met deze bubbelbadmat. Deze badmat geeft je een aangename massage en versoepeld de spieren, heerlijk ontspannen dus! De warme luchtbellen houden bovendien het water op de juiste tempratuur. Je hoeft het dus alleen maar in je bad te leggen en met het opblaasbare nekkussen staat niets je meer in de weg naar een paar ontspannende uurtjes badderen. Zorgt voor volledige ontspanning van lichaam en geest."

Kijk, daar hou ik van (en slechts drie spelfouten in de tekst!)
Niets is zo lekker als een warm bad en als er dan ook nog bubbels in rondborrelen is het feest compleet! Opgetogen namen Peer en ik de nodige voorzorgsmaatregelen. We hadden geen zin om tijdens de eerste baddersessie al geëlektrocuteerd te worden, dus namen we (tegen onze gewoonte in)de tijd om de handleiding door te lezen en het bijbehorende kastje veilig aan de muur te schroeven. Een half uur later hadden we ook de afstandsbediening onder controle en nestelden we ons vol verwachting op het matje in het bad. We waren klaar voor het optimale Spa-gevoel!

Stand 1: Het kastje begint te loeien en er pruttelen de nodige bellen onder onze billen omhoog. Het werkt! Peer trekt al argwanend een wenkbrauw op, maar ik verzeker hem dat hij straks, als de ontspanning zijn spieren en geest bereikt, hij dat bijgeluid ècht niet meer hoort.

Stand 2: Meer herrie, meer bubbels. We worden zacht maar gedreven door elkaar geschud in het water. Het gekluts en geklots is zeker wel lekker, maar het aantal decibellen dat geproduceerd wordt is zeker niet rustgevend.
Peer houdt het voor gezien, hij waant zich in een soort vliegtuighangar en vreest met bad en al op te zullen stijgen.

Stand 3: Voor echte doorzetters, als ik! Nu Peer het bad heeft verlaten kan ik volledig onderuit zakken. Als een aardbei in een blender wordt ik nu aan alle kanten bebubbeld en heen en weer geschud. Het is een maf gevoel! Als die rotherrie (die nu echt buurhuisbedreigend wordt) er niet was geweest, zou ik ontzettend tevreden zijn met mijn cadeau... Het geloei is echter zo Anti-Spa dat ik erover denk om de fabrikant een berispende brief te sturen. Ze hadden wel even op de verpakking mogen vermelden dat er "enige bijgeluiden" te horen zouden zijn tijdens het bubbelen!
Een setje oordopjes zou ook geen overbodige luxe geweest zijn...

Toch vermaak ik me nog een kwartier met het afwerken van "De Programma's".
Het apparaat kan namelijk de drie standen in alle mogelijke varianten laten opborrelen. De afstandsbediening is gelukkig waterbestendig, want natuurlijk laat ik het ding door alle toestanden in het bad vallen.

Dan hou ik het voor gezien en gedaan en druk op "Off". De bubbels verdwijnen en de badkamer vult zich met een intense rust. Mijn gekluste lichaam en geest juichen en blijven nog even liggen. Nu pas ervaar ik het Spa-gevoel. Heerlijk!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Maaike,
was het toch zo prettig dat je er vandaag niet meer bent uitgekomen. Of hebben de legionella bacterien je verzwakt?? Gauw weer beter worden hoor. Het is juist zo gezellig met de kersumus.
Enne, ik ben nog wel benieuwd naar Peer zijn reactie op zijn sinterklaas cadeau....

11:06 p.m.  

Een reactie posten

<< Home