maandag, oktober 09, 2006

Snotkinderen


Komt vrienden in den ronde

Komt vrienden in den ronde,
minnaars van mijn gezang.
Ik zal u gaan verkonden
hoe ik al jarenlang
mijn lessen geef aan menig kind
schoon blootgesteld aan snot en wind

Refrein:
Terlierelom ter la
Van linksom, rechtsom draait mijne neus
en ik heb geen and're keus...
ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha-tsjooeee!

Als schooljuf slik ik wekenlang
mijn vitamine C.
Om erger te voorkomen
want griep is niet oké.
En samen met de keukenrol
snotter ik de vuil'bak vol!

Refrein:
Terlierelom ter la
Van linksom, rechtsom draait mijne neus
en ik heb geen and're keus...
ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha-tsjooeee!

Waar je ook komt en waar je gaat
bacillen vliegen rond.
Er wordt geniest in overdaad
geen hand gaat voor de mond.
Collega's klagen steen en been;
"waar gaat onze gezondheid heen..."

Refrein:
Terlierelom ter la
Van linksom, rechtsom draait mijne neus
en ik heb geen and're keus...
ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha-tsjooeee!

Het onderwijs is leuk en tof,
je maakt van alles mee.
Van keelontsteking en de bof
van griep tot diarree.
Ouders, laat uw kind voortaan
met mondkap om naar school toe gaan...

Refrein:
Terlierelom ter la
Van linksom, rechtsom draait mijne neus
en ik heb geen and're keus...
ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha-tsjooeee!

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ga nou maar weer plat! Je ijlt!

Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

6:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

o,ja, lieve Maaik,
de titel deed me denken aan de gelijknamige movies. Ik weet niet of je die associatie bij de lezer van je lied teweeg wilt brengen....

7:51 p.m.  
Blogger Maaike said...

Die films ken ik natuurlijk niet, maar ik zal de titel aanpassen, om geen valse verwachtingen op te roepen hier op internet...

9:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

fantastische song .. kandidaat voor het euro-song-festival??

10:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home