zondag, oktober 29, 2006

Sprookjesfeest

"Goeie avond, m'neer, ik ben Tassepoester en ik komp foor de betrekking.
U mot nog een contractje tekene... as ut u belieft...
"

Met deze woorden stapte ik net een naburig huis binnen, waar een heel gezin me met grote ogen en brede grijns van top tot teen opnam. Door mijn verbluffende metamorfose van buurjuf tot sprookjesfiguur Tassepoester moesten de bewoners even goed kijken wie daar zo blootvoets en pontificaal binnen kwam zetten. Toen ik een arbeidscontract onder hun neus schoof, werd het duidelijk; het ging om hun grootse feest, aanstaande vrijdag, waarvoor ze me gevraagd hadden langs te komen als figurant. Geheel binnen het thema van de avond (Sprookjes), verkleed als Tassepoester is het de bedoeling dat ik de gasten ga verwelkomen, afstoffen-en borstelen zodat iedereen tip-top de zaal betreedt. Dacht ik eerst in mijn onschuld dat het gewoon bij de familie thuis werd gevierd, bleek er een hele hoeve te zijn afgehuurd en worden er wel zestig sprookjesfiguren verwacht! Dat vroeg natuurlijk om een gedegen voorbereiding, vandaar dat ik een arbeidscontract wel gepast vond. En wat is dan leuker dan alvast de uitgezochte kledij aan te trekken, je gezicht flink vies te maken en gewapend met de nodige schoonmaakartikelen en een plat accent alvast even kennis te gaan maken met de organisatie... Ze vonden het geweldig! De kinderen, al in pyjama, wisten niet wat hen overkwam... zomaar 's avonds laat nog een sprookjesfiguur bij hen thuis! De ouders tekenden onder opgewonden gegiechel het contract en zo kon ik weer huiswaarts gaan. Na vrijdag volgt vast een verslag van de avond plus de nodige foto's.

Het contract:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

't ziet er alvast heel gezellig en origineel uit!

10:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home