dinsdag, januari 08, 2008

Een weekje Wellness



"Wat dacht je van een weekje vakantie in plaats van een cadeautje?" vroeg Peer me vlak voor mijn verjaardag. Meteen begon het inwendig te kriebelen en vond ik het een vreselijk goed idee.
We besloten om een vakantiehuisje te zoeken voor de tweede week van de Kerstvakantie, dan zouden we Oud en Nieuw daar ook kunnen vieren.
Urenlang bezochten we allerlei internetsites met de meest uiteenlopende huisjes. Omdat we de hond graag mee wilden nemen en ook vrienden wilden kunnen uitnodigen, was het nog een beste klus om iets leuks te vinden. De meeste huisjes waren al volgeboekt en bovendien wilden we òf naar een Waddeneiland òf naar Limburg. De keuze viel uiteindelijk op een luxe huisje in Valkenburg. De boeking werd gemaakt en de voorpret kon beginnen. Zou het ècht zo mooi zijn als op de plaatjes?
Nu, na een week ontspanning en vermaak, kunnen we niet anders dan vaststellen dat het een geweldig idee was! We hebben gewandeld en spelletjes gespeeld met de vrienden, grotten bezocht, geshopt in Maastricht en een hele gezellige Oudjaarsavond gehad. 's Avonds genoten peer en ik met volle teugen van de extraatjes van het huisje; de zonnebank, het ligbad-met-jetstreams en vooral de sauna!
We waren zo heerlijk aan het bubbelen en ontspannen dat we niet aan ons meegebrachte huiswerk zijn toegekomen... en dat vonden we eigenlijk ook wel prima. We hebben af en toe aan de poezen gedacht, maar niet aan schoolse zaken of grondboringen. "Onthaasten" lukt gewoon het best als je je helemaal los kunt maken van thuis. We zijn er met vlag en wimpel in geslaagd en daar zijn we trots op!

Gisteren verlieten we met ferme tegenzin het Limburgse landschap. Terwijl de laatste restjes Wellness nog door mijn lichaam dreven, stond ik vandaag weer voor de klas.
Een paar reacties van de kinderen:

"Een sauna? Dat is een kast waar je in moet gaan zitten tot je gaar wordt"
"Ik ben ook een keer in Limburg geweest, ik denk in hetzelfde huisje, want wij hadden ook een wc boven en een traphekje!"
"Ik heb twee tanden eruit!"
Muurtekenining in de Fluwelengrot Valkenburg
De Kasteelruïne

Het uitzicht tijdens een wandeling













1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey leuk naar limburg, maar juffrouw Fruts kom je nog eens Pop spelen?

Gr Uil

2:12 a.m.  

Een reactie posten

<< Home